• Fri fragt ved køb over 899 kr.
  • 30 dages returret
  • Hurtig levering til døren

FAQ


FAQ (Ofte stillede spørgsmål)

 

Hvorfor skal I have mit telefonnummer ved betaling?

Svar:

Vi skal bruge dit telefonnummer, så vi kan komme i kontakt med dig, hvis der er problemer med en bestilt vare, el. hvis fragtmanden el. GLS ikke kan finde adressen. Telefonnummer bruges også af nogle fragtfirmaer

 

Om din ordrer

Hvad skal I bruge min emailadresse til?

Svar:

Vi skal bruge din mailadresse til at sende din ordrebekræftelse til, og en faktura/kvittering til, når vi trækker pengene for dit køb.

Hvad betyder "Må stilles uden kvittering" under betalingen?

Svar:

"Må stilles uden kvittering" betyder, at du som modtager, kan skrive under på fragtsedlen for modtagelsen, inden modtagelsen. Fragtmanden stiller dine varer på din adresse, hvis der ikke er nogen til at tage imod varerne.

Du har hermed selv ansvaret for, at varerne ikke bliver stjålet o.lign. lige som hvis du selv havde modtaget varerne.

Hvis du ikke vælger "Må stilles uden kvittering" og IKKE er hjemme, når fragtmanden kommer, vil han oftest tage varerne med retur på fragtcentralen, og ligge en seddel i din postkasse, at du kan hente varerne hos fragtcentralen.

Du skal selv afhente varerne på fragtcentralen, tidligst dagen efter.

Du kan også vælge at få varerne sendt ud igen. Det koster et gebyr, som afregnes direkte med fragtmanden, ved modtagelsen.

 

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse på mailen for mit køb. Hvornår kan jeg regne med at modtage den?

Svar:

Du skulle gerne modtage ordrebekræftelsen med det samme efter dit køb. Tjek evt. om du har skrevet den rigtige mailadresse. Mange bruger flere adresser, og man kan nemt glemme hvilken man har brugt. Den kan også være gået i dit spamfilter/spammappe. Tjek evt. den også. Finder du den ikke, så ring til os så vi kan tjekke om din ordre er gået igennem. Der kan være sket en fejl i systemet, da din ordre gik ind.

 

Hvornår trækker I pengene for mit køb?

Svar:

Vi trækker pengene for dit køb efter varerne er afsendt. Oftest trækker vi kun én gang i ugen, så der kan godt gå en uges tid, inden de bliver trukket hos dig.

 

Om maling

Kan man godt male med vandbaseret træbeskyttelse, ovenpå oliebaseret træbeskyttelse?

Svar:

Ja, man kan altid male med den vandbaserede træbeskyttelse ovenpå oliebaseret. Men ikke omvendt. Altså Aldrig olie på vand!

 

Hvad er forskellen på hvid, Iglo hvid og Brækket hvid?

Svar:

Vi får ofte spørgsmål om tonerne i hvid maling. Hvid er ren hvid. Bruger du ren hvid vægmaling på vægge, kan dine "hvide" møbler, komme til at se gullige og beskidte ud. Brækket hvid er en varm hvid, som ikke føles kold at kigge på, og vil få dine "hvide" møbler til at se hvide ud. På Brækket hvid, ses skidt ikke så nemt. Iglo hvid, ligger lige midt imellem hvid og Brækket hvid. Iglo hvid er lidt brækket og vil være perfekt, hvis du ønsker hvide vægge. Iglo hvid er også kendt som S 0500-N.

 

Skal jeg bruge en speciel vævlim, når jeg sætter filt op i mit badeværelse?

Svar:

Ja, du skal bruge vådrumslim til opsætning af glasfilt og glasvæv i badeværelse eller toilet og køkken. Det er med til at sikre at fugten ikke kan gå ind i væggen, om det er gips eller murede vægge.

 

Hvilken maling, glans og farve skal jeg vælge, hvis jeg vil male mine karme i samme hvide farve som mine Swedoor/Jeldwen døre, som er standart hvide?

Svar:

Du skal bruge træmaling Pari-Dan 30 (glans 30) som du vælger skal tones i Swedoor S0502-Y. Så passer farven og glansen bedst til dørpladen.

 

Kan man godt male gamle rustikbrædde lofter med loftmaling eller vægmaling?

Svar:

Ja rustiklofter man sagtens males med både loftmaling og vægmaling. Du skal bare huske at grunde først, med en spærrende maling eller en forsegler. Giv 2 gange spærrende maling inden du maler loftet med enten loftmaling eller vægmaling i valgfri glans. Brug helst en langhåret malerrulle evt. vores prof malerrulle med lange hår, som bedre kan komme op i rillerne.